Google

19 Kasım 2007 Pazartesi

İRMİKLİ PUDİNG


Ben bu pudingi Ankarada üniversitedeyken her zaman gittiğimiz bir pizzacıda hep sipariş ederdim. Orda küçük porsiyonlar şeklinde ve üzerinde bir meyveli sosla gelirdi. Geçenlerde oktay ustayı seyrederken görünce eski günler geldi aklıma. Bende tarifi ondan alıp uyguladım. Gerçi onun tarifinde nişastanın ne kadar olacağını yazmamışlar ama ben göz kararı ile tutturdum. Denemenizi şiddetle tavsiye ediyorum.
Malzemeler:
1 litre süt
9 yemek kaşığı irmik
9 yemek kaşığı şeker
2,5 yemek kaşığı nişasta
1 paket vanilya
4 adet mandalina
Sütü bir tencereye alın içerisine diğer malzemeleri ekleyip karıştırarak pişirin. Koyulaşıp, göz göz kaynamaya başlayınca altını kapatın. Mandalinaların kabuklarını soymadan halka halka doğrayıp bir kek kalıbının içerisine yerleştirin. Pudingimizin ilk sıcaklığı çıktıktan sonra kek kalıbına koyup bir iki saat buzdolabında bekletin. Sonra düz bir tabağa ters çevirip çıkarın. Servis yaparken dilimlerin üzerine varsa meyve sosu yoksa reçelde dökebilirsiniz.

Hiç yorum yok: