Google

9 Ocak 2008 Çarşamba

OSMANİYE USULÜ CİĞER KAVURMA


Memleketim diye söylemiyorum ama et yemeklerini osmaniye ve çevresinde iyi yaparlar. Yemek kültürü kırmızı et üzerine kurulmuştur. Ciğer kavurmada benim en sevdiğim yemeklerden biridir. Kurban bayramının vazgeçilmezlerindendir. Helede yanında turşu ve ayranla yemede yanında yat.
Tarifine gelince; bir miktar akciğer ve karaciğeri minik minik parçalara ayıralım. Bizim oralarda aslında et kütükleri olur ve ciğer onun üzerinde dövülür. Bende işin kolayına kaçıyorum ve blendırda az bir miktar çekiyorum. Ciğerlerimizi çektikten sonra tenceremize alıp suyunu bırakıp iyice çekene kadar kavuralım. Üzerine yağını ve salçasını koyalım. Birazda böyle kavurup halka halka ve incecik doğradığımız kuru soğanlarımızı ekleyelim. Tuz ve karabiber koyup kısık ateşte pişmeye bırakalım. Herkese afiyet olsun.

Hiç yorum yok: