Google

4 Eylül 2007 Salı

BİTMEYEN KIŞLIK HAZIRLIKLARIM



Kış hazırlıklarımdan biride süs biberi veya bazılarının söylediği gibi çiçek biberi turşusu. Bu biberleri bulunduğum ilçeye yakın bir tarladan kendim topladım. Küçük kızımda bana yardım etti. Benimle birlikte birşeyler yapmaya bayılıyor. Gerçi bu isteği kardeşi olduktan sonra daha çok arttı. Kendi önünde söylemiyoruz ama kardeşini kıskanıyor. Bunun sonuçlarınada biz katlanıyoruz. Aralarındaki yaş farkınında az olmasından kaynaklanıyor. Aralarında sadece üç yaş var.

SÜS BİBERİ TURŞUSU

Öncelikle biberlerinizin sapları uzun olanları kısaltın. Daha sonra uçlarına küçük birer kesik atın. Bir kapta sirke tuz ve suyu karıştırın. Bu arada tuz kirli yani iyotsuz tuz olsun. Bu karışımın tadına bir bakın, eğer turşularınızın olmasını istediğiniz ekşilikte ve tuzda ise tamamdır. Ben biberlerimi yarım litrelik su şişelerine koyuyorum. Böylece açınca bozulmadan bitirebiliyorum. Şişenin en altına bir kaç tane sarımsak koyun daha sonra bir miktar biber bırakın. Bu biberlerin üzerinede bir kaç tane daha sarımsak koyun. Bu işlemi şişe dolana kadar devam edin. Hazırladığınız sirkeli tuzlu suyu şişeye boşaltın. Karışım biberlerin üzerine iyice çıksın. Şişenin ağzını sıkıca kapatın. Bir ay kadar sonra biberleriniz hazır olur.



Hiç yorum yok: